¶ Fix Undefined Date Problem In Blogger

Undefined date, inie adalah satu masalah yang selalu atau sering dihadapi oleh blogger-blogger yang menukar Template Baru. Memandangkan Fahmie dah lebeh kurang 6 kali telah membetulkan masalah yang sama.  Fahmie deside nak post entry pasal nie jugak.  Sebenarnya nak betulkan masalah nie mudah jer. So jom betulkan masalahnie. Maaf kalau entry Fahmie kurang kreatif.hehe.. Sekian untuk pendahuluan.


Berikut adalah contoh-contoh undefine date yang Fahmie jumper or dapat dari blog-blog yang mempunyai masalah. Jika anda mempunyai masalah yang sama seperti mereka. Sila ambil perhatian.


Macam mana nak membetulkan masalah nie?
Untuk membetulkan masalah time stamp error nie. Korang perlu follow arahan yang Fahmie berikan nie ok. Mula-mula, pergi ke halaman Dashboard anda. Kemudian pergi ke Settings >> Formating >> dan ubah value yang ada kepada value yang Fahmie highlightkan dibawah.

Ingat bahawa, ke dua-dua value tersebut mestilah mengikut turutan Hari,Bulan,Haribulan,Tahun . Ingat!!!
tukarkan kepada kedua-dua Timestamp Format dan Date Header Format. Kemudian, langkah akhir yang anda perlu lakukan adalah Save Tamplate. That it. Dah siap dah. Sekarang korang punyer blog takde lah semak dengan lambang Undefined nih..Selamat mencuba peeps!
.

6 Comment. Write Yours!:

KFunC said...

waaaa..thanx..dulu aku pun hadapi mcm ni jugak..haha

Zulfahmi Abidin said...

hehe..dah agak dah.ramai jgk ade masalah nie tak tawu nk solve mcm ner kn..so dulu leh fix tak??

Unknown said...

hik3. bgus2 dah wat tutorial. ni mesti jenuh kena mengajar satu2 kat ym lagi2 ajr org mcm nana. hehehe.btw thanks for the help

Jom tengok

Hebat sangat ke penangan WOLRD CUP

Zulfahmi Abidin said...

tak de lah ssah sgt.klu ikhlas tuh.makin bersemangat taw...sbb kite tawu lebeh dari org.then kite kongsi.mudah2an tuhan tambah ape yg kite tahu.....hehehe

ziaF mihaR said...

thank bro.. dh fix..
http://ziafmihar.blogspot.com/

Zulfahmi Abidin said...

welcome.no problem..

Powered by Blogger.