¶ Hargailah Lelaki

Hai.Kali nie fahmie pulak nak bercakap menulis pasal Lelaki. Memandangkan Fahmie pon lelaki so rasenyer tak de la masalah nk mengarang.Sekian untuk pendahuluan.

After buat sikit research semalam. Rasenyer fahmie da ready da nk tulis list kan untuk entry nie. Yerk....orang tahu, korang bab-bab mcm nie memang suke bace. Memandangkan mejoriti blog yang Fahmie follow semua ade masalah percintaan. So fahmie nak ajak diorang same-same menghargai jantan lelaki.

So fahmie nak bagi arahan nie.
  1. Jangan setakat bace jer. Tapi cuba lah buat sesuatu untuk peningkatan sivik.
  2. Kalau dah bace, sebar-sebarkan la dengan kawan-kawan tuh. Jangan nak pandai sorang jer pulak.
  3. Tinggal kan lah comment korang, tuh pun kalau korang nak lah. Kalau tak nak Fahmie nak cakap ape. Hamper jer lah.
  4. Kalau paham arahan 1,2 dan 3 di atas tolong angguk kepala 187 kali. Tolong anggok laju-laju okey.
  5. Jangan angguk 187 kali. 190 kali pon da cukup dah rasenyer.
  6. Sebenanyer korang tak perlu ikut arahan no 4 dan 5. Fahmie saje jer nak memanjang kan arahan. Tapi korang da bace sampai no 6. Bravo...
*cukup fahmie merapu. Kite teruskan.

Kite mulakan dengan muka dimah. Pendahuluan..Arahan.Now da masuk isik dah nie. Jeng jeng jeng..

Bila lelaki benar-benar jatuh cinta (Cewah..macam tak caye aku cakap pasal nie) dan setia pada kekasihnya dengan ikhlas,perubahan sikapnya amat mengejutkan. Orang yang paling drastik nampak perubahan nie adalah kawan paling terdekat seseorang lelaki itu sendiri. Hati lelaki yg dianggap keras selama ini, tiba2 secara semulajadi menjadi selembut sutera kapas apabila sudah jatuh cinta dengan relanya. Bahkan lelaki yang mabuk cinta sanggup berkorban dan buat apa saje utk kekasihnya.Sekeras manapun hati lelaki ia akan mengalirkan air mata apabila hatinya dilukai. Utk melihat lelaki menangis amatlah payah, tapi bagi Fahmie senang je kot nak menangis.


Diantara tanda-tanda lelaki yang jatuh cinta dengan hebat ialah:


  1. Dia bersungguh-sungguh melakukan sesuatu utk kekasihnya dengan rela bukan kerana terpaksa.
  2. Dia sentiasa ingin menghiburkan kekasihnya dan berubah menjadi orang yang kuat bercakap.
  3. Dia byk menasihati kekasihnya kerana dia amat menyayangi kekasihnya.
  4. Dia berusaha mengongkong kebebasan kekasihnya kerana perasaan cemburunya yang meluap-luap.
  5. Dia sentiasa takut kehilangan kekasihnya.
  6. Dia sentiasa mengawasi pergerakan kekasihnya kerana dia sentiasa berasa curiga.
  7. Dia tidak suka ada lelaki lain rapat dengan kekasihnya.
  8. Dia mudah merasa cemburu dan sensitif apabila kekasihnya tidak menumpukan sepenuh perhatian kepadanya.
  9. Adakalanya dia seperti seorang anak kecil yang meminta perhatian kerana dia mahu kekasihnya melayannya lebih dari orang lain.
  10. Dia menjadi orang yang paling rajin dan sanggup membantu kekasihnya melakukan apa saja
  11. Dia pandai merajuk hati kerana ingin dipujuk oleh kekasihnya.
  12. Dia akan mengalabah apabila kekasihnya berjauhan daripanya terlalu lama.
  13. Dia sentiasa mempastikan keselamatan kekasihnya.
  14. Dia mementingkan kekasihnya daripada dirinya sendiri.
  15. Dia kerap bertanya adakah kekasihnya mencintainya kerana dia merasa kasihnya lebih kuat drpd kekasihnya.
  16. Dia tidak akan melayan perempuan lain yang tidak ada urusan penting dengannya.
  17. Dia cuba meluangkan lebih byk masa dengan kekasihnya walaupun terpaksa menunggu kekasihnya dengan sabar.
  18. Dia membanggakan kekasihnya di depan orang lain.
  19. Kalau ditinggalkan oleh kekasihnya, ia akan berasa serik dan tidak percaya dengan cinta perempuan lain namun dia sentiasa mengharap kekasihnya kembali kepadanya.
  20. Apabila timbul orang ketiga, dia akan hilang akal dan sanggup berbuat apa saja untuk merebut kembali kekasihnya.
  21. Dia menganggap kekasihnya sebagai orang yang paling dipercayainya dan sanggup menyerahkan harta walaupun nyawanya sendiri.
  22. Dia tidak akan berlaku curang kepada kekasihnya namun jikalau dia dia berbuat demikian itu bererti hatinya belum 100 peratus mencintai kekasihnya.
  23. Bukan semua lelaki sanggup menitiskan airmata hanya untuk seorang perempuan.

So,
Tolong lah Hargai Lelaki
..:: korang tak rugi ape pon buat macam tuh ::..

creadit to Wawa Blog

10 Comment. Write Yours!:

SyeeRa said...

klu harigai lah wanita mcm mane pulak??

Zulfahmi Abidin said...

haa.klu yang tuh.syira la yang kene buat lak..LOL

Fatin Razali said...

heyy..nice entry lah famy.bile bace neh it makes me smile sebab i noe my bf really love me based on ur post neh.huhu. :)

Nur Shaikhah Akmal said...

ehhh.Lebih kurangg pasal cintaa. ;P
perasaaan and bla2.
best2 (:

anna the orange....... said...

most but not all...

Zulfahmi Abidin said...

@fatin:ari tuh kn fahmie buat entry yg buat kamu geram fahmie ckp mcm tuh.so nie nk pujuk blik.yer...kmu ade boyfriend tetap...Gud luck untuk relation kmu k. N kite smua klu bace blog you nmpak yg dye sayang you jgk faten..hehe

@Shaikhah: igt fahmie tak sentimental ker??lols

@anna: Haha..itu ayat org putus cinta tuh.saba yer fana..org tawu awk boleh. Go2 chaiyok..

asfz lily said...

hahaha..
hargai lah lelaki n perempuan..
saling memerlukan..
ewahh..
nice entry.. :)

http://asfzlily.blogspot.com

Zulfahmi Abidin said...

ape kate asfz buat pulak entry hargai perempuan.hehe..msti best.tengs fer your compliment....

.fafa shumel. said...

1,2,3,4,5,6,7,8,9,10,11,12,13,14,16,17,21 ada kat BB i lah...

heee....

ade tips2 nak pujuk lelaki merajuk x?

Zulfahmi Abidin said...

haha..abes yg no lain bb you tuh tak de la eak?? hehehe..tak pe..serapkn kt dye...

owh.tips lelaki merajok eah..haha..nati fahmie buat research pasal tuh pulak..okey.tunggu jer..

Powered by Blogger.