¶: Imperfect tense of picnic

29 November 2009 mungkin menjadi event penutup bagi tahun nie antara aku dengan kawan-kawan.Location is Gunung Berlumut.hrmmm… Semuanya dirancang dengan baik dan harap dapat berjalan dengan lancar. Macam biase kalau lelaki yang planning event. Semuanyer tak akan ade yang formal. Ade 5 perkara yang selalu terjadi, dan 5 perkara tuh ialah.

5 Things

ONE lelaki susah nak menepati mase apabile sesuatu tuh dirancang dengan lelaki shj. Tapi kalau dengan perempuan punyer lah punctual diaorang nie.contoh yang paling dekat sekali kalau kitorang kate nk berkumpul pukul 7 pagi. Mesti ade mambang-mambang yang pukul 7 baru nak bangun dari tidur. So, dalam pukul 8:30 pagi la nampaknyer kitorang baru gerak

TWO bagusnyer kalau kitorang nie planning mesti ade backup planning. Boleh la dikatakan PLAN B.hihi.:D sebabnyer ade bende alah nie adalah bile dalam kalangan kite tuh ade yang suke melewe.Contoh yang aku amek Ijat (Bukan Nama Sebenar) berkarea sebagai pizza guy. Dye nie ade Van atau pengangkutan yang bakal kitorang gune untuk pergi nati. Tapi tuh la kalau berjanji dengan dye. Dye tak kan cakap dye komform pergi tapi dye akan kate aku cube. So, sebagai PLAN B kite dah sedia kan Van Shahir (Bukan Nama Sebenar) anak tokey air tahu yang boleh diharap nie.

THREEkite selalu ade check list. Bende nie kite gune untuk confirm sape jer la yang nak pegi.here come our check list .
(pic yang bawah tuh sebagai promosi flyer jimat kos)

FOUR check list untuk aku.

1)1. Duit minyak dengan duit masuk ke Gunung Berlumut
2. Bekalan makanan (daging korban, mee goreng, minuman and etc.)
3. Bahan api untuk memanggang
4. Check kenderaan yang kite nk naik.Align Center
5. Charge handphone (wow..bende nie nyawa bagi aku)
6. Pastikan jalan yang kite nak lalui tu supaye tak tersesat.
7. Cari khemah kt stor umah.
8. Mintak kebenaran My Mom.
9. Bangun awal dalam kul 6:15 lebih kurang
10. Bertolak. Gunung Berlumut here I come….wii…


FIVE sayang sekali aku tak dapat ikut pergi ke Gunung Berlumut tuh sebab dalam check list aku aku tak dapat kebenaran My Mom tuntuk pergi ke sane.how sad bout that rite?.

Tapi takper. Aku pun tak nak jadi anak yang derhaka kat orang tua. Lagipun aku takut la klu ape-ape terjadi kat aku nati kalau My Mom tak merestui pemergian aku. So aku boleh dikatakan tak de aktiviti akhir tahun. Perh..! sedihnyer.waaaa……

P/S: aku harap sebelum tahun nie berganti ke tahun 2010. Aku ade aktiviti akhir tahun. Double thumb up :-b

0 Comment. Write Yours!:

Powered by Blogger.